Jeg ville også bare tage en chill-pill; vente en uge eller 2; flaske skidtet
og glæde mig til en lækker ale. Har flasket mange øl med FG i 1020’erne.

Mvh,

Mathias

From: brygforum-boun...@lists.haandbryg.dk
[mailto:brygforum-boun...@lists.haandbryg.dk] On Behalf Of Søren Larsen
Sent: 14. september 2012 07:04
To: Karsten Birk; brygfo...@haandbryg.dk
Subject: Re: [Brygforum] Gæring efter omstikning

Smager den for sødt ?

Ellers vil jeg mene at en omstikning, vil presse en del CO2 ud af øllen.
Hvis man tilmed sætter den lidt koldt - ja så får du ikke mere boblen i
røret.

Husk på at den sidste langsomme CO2 udvikling, ikke nødvendigvis er gæring,
men blot en "ballancering" af tryk og CO2 indhold i øllen.

Men prøv lige at smage på den ...