From: brygforum-boun...@lists.haandbryg.dk
[mailto:brygforum-boun...@lists.haandbryg.dk] On Behalf Of Ole Mikkelsen
Sent: 12. marts 2013 10:47
To: Emil Hedevang
Cc: brygfo...@haandbryg.dk
Subject: Re: [Brygforum] Lidl-gryder

Det lyder interessant.  Det lyder bare som om vi har en logistisk
udfordring. Eftersom vi jo heller ikke bor de samme steder i Dk, hvis vi fik
en til at hente nogle stykker.
Hilsen Ole

Den 12/03/2013 09.00 skrev "Emil Hedevang" <emilhedev...@gmail.com>:

Hej,

Lidl-gryderne er vist ganske populære, da de er så billige, og da
temperaturstyringen er ret nem. Jeg er i hvert fald glad for min, som
jeg bruger til mæskningen. Urtkogningen foregår i en anden elgryde med
et lidt kraftigere varmelegeme (2 kW i modsætning til Lidl-grydens 1.8
kW).

Desvære er sker det ikke så ofte, at disse gryder er til salg i Lidl i
Danmark. Jeg har dog lige indset, at Lidl-gryderne er nemme at købe i
Tyskland:

http://www.lidl.de/de/Weitere-elektrische-Kochgeraete/SILVERCREST-Gluehweina
utomat-/-Einkochautomat-SEAD-1800-A1

Desværre leverer Lidl i Tyskland ikke til Danmark. Men mon ikke det
ville være muligt at overtale en sønderjyde til at hente et læs, hvis
en håndfuld bryggere eller to gik sammen om en stor bestilling.
Alternativt kan man jo bare selv tage turen over grænsen.

Mvh. Emil