From: Rasmus Nissen
To: "Brygforum"
Sent: Thu, Sep 26, 2013, 7:59 PM
Subject: [Brygforum] Sekundær gæring på cornelius
Jeg vil gerne prøve at omgå nogle omstikninger, og tænker derfor at
omstikke øllet direkte til corneliusfadet efter primærgæringen.
Hvis nu vi siger, at øllet gærer meget lidt på dette tidspunkt, skulle
der vel ikke være risiko for at det blev overkarboneret (jeg kunne evt
lukke lidt overtryk ud af sikkerhedsventilen)?
Kan evt bundfald ikke bare tappes af ved simpelthen bare at tappe noget af
øllet?
Er der nogle grunde til at jeg ikke skulle prøve det?
Mvh
Rasmus  Nissen