Det betyder at den malt du omtaler ikke bør udgøre mere end 20% af den samlede malt. Det skyldes at hvis der er for meget karamelmalt etc vil din bryg indeholde for mange uforgærbare sukre.

Personligt holder jeg mig altid til mindst 85-90% basismalt og resten kan så være diverse karamel/ristede malte.

Gav det svar mening ?

/Fink