Singurul cinematograf "Republica" de care am auzit vreodata in Bucuresti a fost cel de langa Ciclop. Si eu am impresia, si imi aduc aminte de un cinematograf "Scala" in ziar, separat de "Republica" , in acelasi timp cu "Republica" Tot timpul am crezut ca era cinematograful "Scala" in blocul care a cazut (cu cofetaria) si numai mai tarziu dupa 77 i s-a schimbat numele cinematografului "Rwepublica" in "Scala" ca fiind numele dinainte de comunisti. De asemenea, am amintirea caga a renovarii blocului cu cofetaria, cu noua cofetarie si cu renovarea cinematografului Scala in blocul cu cofetaria. Aceasta renovare a fost sentinta de moarte a blocului, care l-au pus pe lista de blocuri prabusite la cutremur. Nu mai imi aduc aminte cand numele de cinematografe au revenit in masa la numele dinainte de comunisti, cred ca prin anii 72-74 dar nu mai stiu exact.
Dan G