Ok, kalau Cheng yang petani intu, jelas bukan tokoh yang saya cari. tapi
terimakasih atas masukannya.

ZFy
----- Original Message -----
From: "kribo1" <[EMAIL PROTECTED]>
To: <budaya_tionghua@yahoogroups.com>
Sent: Wednesday, January 18, 2006 7:57 AM
Subject: [budaya_tionghua] Re: tokoh Ming

Zhou-xiong,

Ini tokoh yang membunuh Li saat mereka kehabisan bekal dan merampok
makanan di kampung. Seingat saya dia bermarga Cheng seperti yang
anda tanyakan. Dia mendapat hadiah dari pemerintah Qing, tetapi saya
kira tidak ada kaitan dengan jatuhnya dinasti Ming. Mungkin bukan
orang yang anda cari.

Salam,

Aris.