Pel que fa al tema dels sorolls es veritat que formen part de la
contaminació. De fet, és quelcom que es transmet per l'aire i colpeja la
nostre oïda. Recordo la primera vegada que vaig anar a París, cap el 1970,
va haver dos coses que em van sorprendre, per inesperades: la segona va ser
el silenci, un silenci civilitzat. Sempre he associat la civilització
europea al respecte, a la democràcia i a la defensa de la llei acceptada per
consens. El silenci respectuós, el silenci lliurement manifestat, és un
reflex de la nostra civilització, o així m'ho sembla. La cridòria es propia
d'infants i de pobles encara poc madurs.

Altrament, a la web de l'Ajuntament de Cardedeu podreu trobar a l'apartat
d'Ordenances
/ Ordenances municipals, la anomenada "Ordenança reguladora dels sorolls i
les vibracions" i em consta que la Policia Municipal disposa d'aparells
mesuradors de decibels. Sols cal, doncs, fer la denúncia corresponent i si
s'aconsegueix un nombre suficient de signatures, encara millor.

Salut i silenci
Ricard Díaz