El 5 de juny de 2012 14:26, Arnau Bria <listsar...@gmail.com> ha escrit:
> Si, però més que res que el "manual" és dolent com ell sol (o al menys
> per algú que no té ni guarra de com van les seves certificacions).
> vaja, que no he trobat un lloc qeu nombrés els possibles centres,
> tant de formació com d'examinació (ja veig el teu comentari a acontinuacuó).

curiosament la gent de RH és bastant hermètica amb les seves
certificacions. no trobaràs documentació oficial penjada enlloc. pot
ser que trobis alguna cosa escanejada, però és probable que sigui
antic. te fan signar un document de confidencialitat i pots perdre la
certificació si s'enteren que has distribuit el seu material.

> quina caos, no? aleshores un s'inscriu a la fomració i/o a l'examen i a
> esperar que et donguin data i centre? a més,  el preu pot
> variar, no? (pel desplaçament al menys).

si. jo les vegades que ho he fet m'ho ha gestionat tot l'empresa i no
record que hi hagués cap inscrit particular, tots venien enviats i
pagats per les seves empreses.

> evidentment depen del nivell de cada un, però creus que val la pena la
> formació del primer nivell (RHCSA) ?
> estic mirant:
> http://www.redhat.com/training/courses/ex200/examobjective i menys un
> parell de coses RH like, lo demeś ho veig basic. No se si m'equivoco o
> no...

no sé si ha canviat, però quan jo m'ho vaig treure els nivells baixos
eren "premis de consolació" per si no aconseguies la puntuació mínima
pel títol real. com que molta gent no aprova es veu que varen decidir
posar un escaló intermig. tu has d'anar a pel gran i ja està.

com a anècdota, hi havia un tipo que l'empresa l'havia enviat 5
vegades i no hi havia manera. record que quan esperàvem per entrar a
la sala ens va dir en un to molt xulesc que havia comprat l'examen el
dia anterior per internet, cosa altament improbable ja que ni els
examinadors coneixen les preguntes fins el mateix dia. apart, no
demostrava massa intel·ligència fardant al costat dels tipos de RH
sobre aquestes coses.

durant l'examen em vaig fixar a veure com li anava l'examen i a la
part de configuració bàsica (només has de tocar uns quants fitxers des
de consola), el tipo havia obert una sessió X i utilitzava un editor
gràfic per modificar el /etc/hosts.

evidentment, va tornar a suspendre.

> alguna recomenació sobre LPI?

jo no el tenc, però pel que vaig estar mirant són molt més estàndard
ja que pertanyen a una cadena de certificacions a la que estan
adherits moltes acadèmies. aquí si que crec que deu influir bastant la
persona que contracti l'acadèmia per donar el curs.
però si cerques examens d'exemple de LPI veuràs que el nivell és
bastant assequible, ni molt menys com el de RH on realment es veu si
tens experiència en administració.

fins ara,

muzzol

     ^ ^
     O O
    (_ _)
muzzol(a)muzzol.com
jabber id: muzzol(a)jabber.dk
No atribueixis qualitats humanes als ordinadors.
No els hi agrada.