Can Burak Cilingir <[EMAIL PROTECTED]> writes:

> [ ... ]

> Başkalarının cheat sheet'i yerine kendi sheat sheetinizi kullanmanızı
> öneririm. Nasıl mı oluşturacaksınız? Anlatayım. (Bu metodu zamanında
> vim üzerine uygulamıştım. işe yaradı. dün de emacs üzerine uygulamaya
> başladım. emacs yöntemleri ile anlatacağım).
>
> ilk adımda kendinize bir adet elinizin altında her zaman açık duran
> bir yazılım seçin. Bir tarafta her zaman freemindım açık durduğundan
> freemind tercih ediyorum. Tomboy da güzel bir seçenek.

FreeMind'in  son sürümüne baktim dün, 0.8.0 sürümü. Gercekten de insanlarin
dedigi kadar var [1]. Pek cok yanini derleyip toplayip adam etmisler,
güzel özellikler eklemisler. Bir Lisp XML parser kullanip o .mm dosyalari
enteresan sekillerde islenebilir belki ;-)

> ikinci adım olarak kısa yollara erişmenin yollarını bilmek
> gerekiyor. emacs nasıl öğreneceğim diyenlere sadece 2 tuş vuruşunu
> bilmeniz yeter diyordum: M-x ve C-g. M-x gerçekten sihirli bir tuş
> vuruşu. Size komut yazmak için bir alan sağlıyor ve -kocaman bir VE-
> size bu komutun hangi tuş ile cağrılabileceğini gösteriyor. İşte bunu
> cheat sheetinize not edebilirsiniz.
>
> ikinci yöntem de "C-h f" bunun sağladığı yere bir fonksiyon adı
> yazıyorsunuz, açıklamasını getiriyor VE içinde tuş vuruşu da yazıyor.
>
> bu iki yöntem de kendi cheat sheetinizi oluşturmanızı sağlar.

Bir faydali bilgi daha, bulundugunuz "buffer"daki tus kombinasyonlarinin
listesini

C-h b

ile alabilirsiniz.

1. http://freemind.sourceforge.net/wiki/index.php/Main_Page

eMBA Software Developer         Actively engaged in:
http:www.bilgi.edu.tr           http://ileriseviye.org
http://www.bilgi.edu.tr         http://fazlamesai.net
Cognitive Science Student       http://cazci.com