    BM> Acaba bu gurubun vikisini burada konusulan Turkce karsilik
    BM> bulma isleri icin kullanabilir miyiz?  Mesela 'arabellek'
    BM> goren birisi, 'ne diye bunu boyle cevirdiler' dedigi zaman
    BM> diger alternatiflerde gorulen problemlerin bir ozetini vikide
    BM> bulabilse faydali olur mu?  Yoksa viki tarzi bu is icin cok mu
    BM> kisitlamasiz/duz/serbest kalir?  Lisple ilgilenen ve Common
    BM> Lisp'e meyleden kalabalik buyudukce, eninde sonunda
    BM> hyperspec'in glossary kismini cevirir hale gelecegiz diye
    BM> dusunuyorum.

Valla, boyle bir calisma bence gayet ideal. Ben sagda solda yabanci
kelimeler gorunce Turkce karsiliklarindaki tercihleri de gormek
istiyorum. O acidan, sadece sozluk mahiyetinde degil de, secimin
arkasinda yatan nedenleri de gorsek ne hos olur.

    ES> Ceviri tartismalari icin wiki tarzi ortam fena degil bence de,
    ES> öte yandan HyperSpec'in glossary kismini cevirme durumu ortaya
    ES> cikar mi bilmiyorum. Bilmiyorum diyorum ama cl-debian
    ES> listesine bakiyorum da bir sürü Avrupa dili icin CLHS cevirisi
    ES> yapiliyor haril haril. Yani Cekler mesela CLHS'i kendi
    ES> dillerinde gercekten okuyorlar mi?

Herhalde CLHS'nin Turkce'ye cevrilmesi sadece Turkiye'deki CL
aktivitesi acisindan degil, genel anlamda Bilgisayar Bilimlerinde
kullandigimiz Turkce terminolojinin oturmasi acisindan da gercekten
onemli bir calisma olur. CLHS icin israrci olmam, ancak uygun bir CL
referansinin cevrilmesi iyi olur diye dusunuyorum. Bir tasla iki kus
misali...

--vst