    ES> ... Güzel ve
    ES> eglenceli gececeginden süphem yok ancak simdiye kadarki
    ES> deneyimlerimiz gösteriyor ki gerek Common Lisp ya da Scheme
    ES> olsun, gerekse Haskell, OCAML, F# gibi fonksiyonel diller
    ES> olsun bunlarin neden "süper bir sey" olduklarini kavramak
    ES> birkac saatten daha cok süre gerektiriyor. ...

En azından Common Lisp için fonksyonel vurgusu yapmasak diyecektim ki
yukarıda ayırdığını gördüm.  Mesele süperlik meselesi değil aslında,
değişik yaklaşımları görmenin kullanmasanız bile faydası var.  Yani
belki kendini yetiştirmekte olanlar için peşinde olduğumuz şey dilleri
ve yaklaşımları değerlendirirken iyi/kötü *oktan/süper filan
eksenlerinden ibaret bir uzayda olmadıklarını farketmelerini sağlamak
olmalı.  Bu açıdan bakınca belki seminer çıkışında 'en iyisi bu'
dedirtmek yerine 'hay Allah hiç böyle düşünmemiştim, biraz daha
öğreneyim' dedirtmeyi hedeflemek daha doğru.  O zaman ES'in bahsettiği
birkaç saatten çok süre de bulunur çalışılır fonksyonel veya değil
neler varmış gündelik işler için yoğun pazarlanmayanlar arasında
bakmak için.

BM