ahmet usal wrote:
> Emacs ile web sitesi hazırlama imkanlarını anlatmaya çalıştığım
> bir-iki yazı yazdım.
> Programcı değilim ama Emacs ile ilgiliyim:) Yine Xemacs ortamı için
> hazırlanmış bir kaç modu da GNU-Emacs ta çalıştırmayı başardım.
>
> Şu adresten görülebilir : http://hiziremacs.blogspot.com/
>
> Not: Zayıf ingilizce ile bir de http://mewde.blogspot.com ve
> http://code.google.com/p/mewde sayfalarını hazırladım ki; şu an bile
> pişmanım. Nedenlerini ilk verdiğim linkte anlatmaya çalıştım.
>
> Bir yılı aşkındır tüm yazı ve web kodlama işlerimi Emacs ile
> [...]
Selam,

Yazınızın oldukça tanıtıcı olduğunu düşünüyorum paylaştığınız için
teşekkürler. Belki bir iki proje örneğinde hangi kipten nasıl
yararlandığınızı da anlatabilir, böylece kiplerin işlevini
somutlaştırabilirsiniz. Sayenizde ben de yeni kiplerden haberdar oluyorum.

Ancak belirtmek istediğim bir konu var. Web tasarımcıları her nedense
görsel araçları daha çok tercih ediyorlar. Yani programlama yapan
kişiler işlevlere ve kullandıkları dilin gücüne sarılıyor, tasarımcılar
ise zor işleri öğrenme konusuna biraz mesafeli durarak sınırları olsa
dahi kolay ve görsel olan araçlara yakınlaşıyorlar. Bu nedenle sizin
anlattığınız kipler ve bizim lisp'le HTML üretme yöntemlerimiz
popülerliğini kaybediyor diye düşünüyorum.

Kısaca bahsettiğim takıma bir tasarımcı girdiğinde ortaya çıkan problemler.

scheme'deki ssax kütüphanesi bence bu açığı kapatmak için çok iyi bir
alternatif. ssax sayesinde tasarımcıların üretimlerinden çıkarımlar
yapmak (herhangi bir XML diziyi ayıklamak, özel işaretlemeler yerine
kodlar koymak ve oluşan diziyi yayımlamak gibi) ve bunu programatik
olarak kullanmak mümkün gibi görünüyor ve bence popüler olabilecek bir
yöntem varsa şimdilik gelecekte ssax ve türevleri görünüyor.

Sevgiler...

--
Aycan iRiCAN
Kor Bilişim Ltd. Şti.