El 25/02/2005 a les 22:43 +0100, Lluís Gras va escriure:
> Bones familia !!!
>
> El cas és que acabem de firar una aula d'informàtica nova per l'escola (
> aprox 6000 € ) i com que era divendres i dels covards no s'escriu rés he
> firat junt amb els 16 TFT de 15" un AMD64 3200+2000 Mhz ( 939 ) + ASUS AV8
> Deluxe ( quin luxe ) VIA KT800PRO amb la peregrina idea de amb l'ajuda de
> 2 Gb de RAM servir a 14 "thinclients", de fet també he firat un switch
> gigabyte DLINK que amb el que pesa ha de ser una canya ...

I tant, tu: quin luxe! :)

> La pregunta ... què hi entaforo ???
>
> Una UBUNTU amd64
> Una Sarge Pure64
> Una Sarge x86 :(

Jo et diria que depèn del temps que vulguis dedicar a configurar-ho.

D'una banda, hi ha la debian-edu (o skolelinux):
        http://www.skolelinux.org/portal/
que amb un procés d'instal·lació molt senzillet et deixarà el servidor
preparat amb LDAP, Samba (per si es cola alguna estació Windows)... un
muntatge potent i ràpid.  Però (sempre hi ha peròs) em temo que no hi ha
cap versió oficial per amd64. (la versió x86 et funcionarà bé)

D'altra banda instal·lar una distribució per amd64 i després assolir
una configuració com la de debian-edu et portarà (en principi) més
temps. Hi ha uns paquets "debian-edu*" tant a la pure64 com a la ubuntu
(a universe), però no he provat mai d'afegir-los a un sistema ja muntat, i
no se si ofereixen la mateixa facilitat d'instal·lació que l'instal·lador
de la skolelinux (que en 3 o 4 preguntes a la instal·lació t'ho deixa
tot llest per enxufar-hi els clients i començar a treballar)...

Ja ens explicaràs com et va, l'aula promet :)

--
pep