Hola:

A Dilluns 12 Gener 2004 22:10, calbasi va escriure:

> El que m'ha semblant amb una estoneta que he estat putinejant és que
> realment Debian és una mica més durillo per un usuari novell... Jo em
> vaig instal·lar Mandrake fa un any i mig perquè em van dir que era la
> més facilota, i veig que a nivell "intuitiu-windows" potser si que ho
> és. Per exemple he trobat que:
>
> - la pantalla d'accès a l'entorn gràfic, en la que poses l'usuari i
> contrasenya, és més gràfica a la mandrake

Jo trobo kdm és molt agradable.

> - per apagar l'ordinador no he vist cap opció evident desde Gnome. És
> més, en un menú he trobat una opció per fer-ho però m'ha dit que si no
> era root, tururú... i això que com a root no pots entrar a Gonome, em
> penso... En estacions multiusuari està clar que un usuari no ha de poder
> fer reiniciar tot el sistema, però en els ordinador de sobretaula és el
> més usual.

Amb kde no tinc cap problema. Està a la K del menú del plafó.

> - tampoc he trobat una mena de centre de control debian com hi ha a
> Mandrake per detectar el hard automàticament, per crear nous usuaris (el
> kdeuser si no ets root no et deixa executar-lo... suposo que hi ha
> alguna manera d'executar meníus com a root dins el gnome/kde, però se
> m'escapa...)

Per detectar el maquinari de forma automàtica tinc instal·lat discover i
hotplug. M'ho reconeix tot (en debian testing-sarge), per exemple, la placa
de so o la tarja de xarxa..

> - quan faig un halt com a root, l'ordinador no s'apaga del tot, sinó que
> espera que, aal final, ho faci jo manualment...

No se que pot ser.

> [...]
> meus comentaris intenten ser amb finalitat constructiva: us els faig
> perquè m'ha sorprés una mica... m'esperava a Debian més equiparat a
> Mandrake en aquest sentit... També m'imagino que algunes de les coses
> que he observat no són ben bé així, i que segur que desconec maneres de
> fer coses que SI que són possibles.... La cosa és que li volia posar
> Debian al meu sogre (que s'ha comprat un ordinador nou avui) i mper això
> el cap de setmana vaig voler tastar-lo jo abans al meu pc vell... Ara
> estic una mica dubtòs de si, potser, com que no sap massa de linux, és

Una forma senzilla d'instal·lar Debian és instal·lar knoppix (la versió 3.3 de
19 de nov de 2003) que ho detecta tot, arreglar el fitxer /etc/apt/
sources.list deixant només les fonts de testing-sarge i actualitzar.

Espero haver ajudat. Salutacions.

Respondre per correu electrònic a