On dt, 2004-07-06 at 20:26, (Debian User)Marc" Furtià i Puig wrote:
> front-end
> >
> (així ho he fet i funciona)
> >
> (això ja no ho he fet via comandes)

> impresora.

> Una pregunta ... he instal·lat la meva impressora per cups ...
> si li dic que m'imprimeixi una pàgina de "test" me l'imprimeix a la
> perfecció, el problema ve quan vull imprimir amb qualsevol programa ...
> no imprimeix res, ni tan sols envia res a l'impressora :(
> (suposo que em falta algun paquet, però no l'he sabut veure)

Què vol dir exactament "qualsevol programa"?

Fes una prova senzilla: Agafa qualsevol fitxer PostScript (millor
curtet) i fes:

lp -d el_nom_de_la_impressora fitxer_PostScript

el nom de la impressora és el que li has posat al CUPS, el que et surt
fent "lpstat -a"

Això imprimirà el fitxer. Tot programa que vulgui imprimir acaba
executant aquesta ordre.

Els programes del KDE usen el KPrinter (paquet kdeprint), que és una
mena de gestor d'impressió, un front-end gràfic pel cups. En enviar a
imprimir s'obre la diàleg d'impressió, on pots seleccionar la
impressora, el no. de pàgines per full, etc. També pots accedir a
aquesta diàleg des de la consola, fent "kprinter fitxer".

Els programes no-kde, o bé van al seu aire o bé usen altres gestors (com
el de gnome). Has de consultar la documentació del programa per saber
com s'ho fa. Sovint n'hi ha prou amb posar "lp -d <nom_impressora>" com
a comana d'impressió, i en alguns (com OpenOffice) pots posar
directament "kprinter" com a impressora, i obre la diàleg del kde.

Bé, de moment prova amb això. Si no te'n surts, torna a preguntar i dóna
més informació.

Orestes

Respondre per correu electrònic a