> Entesos, gràcies.

^^

>  He fet una repassada a la documentació que he trobat, per
> sobre de moment, i el que m'ha cridat l'atenció és que en algun lloc he vist
> que el NIS té problemes amb equips que tinguin habilitat el shadow password,
> cosa que jo vaig fer al instal.lar la Sarge en un equip, i una Fedora a
> l'altre. Puc tenir doncs problemes amb el NIS?

:S

És veritat, al no haber muntat cap servidor amb nis, sempre se'm oblida
:_

> No hi ha cap manera de
> compartir directoris amb NFS,amb el mateix usuari sigui quina sigui la
> màquina (utilitzant NIS, suposo) i alhora tenir habilitada la shadow
> password?

La unica manera que em passa pel cap és la de muntar un directori ldap
amb tots els usuaris al mateix servidor que exporta el sistema de
fitxers. Llavors configurar cada client pq s'autentifiqui sobre el
directori ldap, així en tots els ordinadors de la xarxa, tots els
ususaris tindran els mateixos id's, i per tant els permisos es
conservaran d'un pc a un altre.

>  I si no, de quina altre manera puc compartir directoris entre
> màquines linux de la mateixa manera que faig entre linux i windows amb Samba?

Dons amb samba pots compartir arxius entre linux i linux (tot i k es
força lent...), coda (tot i q està orientat a sistemes sense una
continuitat connexio a la xarxa), intermezo (semblant al coda), tb pots
muntar direcotris via shfs (però depenent del que vulguis fer, potser no
et serveix).

Per mi la millor solució és la de l'ldap.

Sort!