Realment, en principi ho estic experimentant per aprendre'n una mica.

Ara ja sé com muntar un vncserver i engegar-lo des d'inetd.
Així, aquest PC que engega el vncserver des d'inetd funciona com un servidor
de terminals.
Va bé (en una xarxa local, no ho he pas provat des de fora la xarxa).

També estic experimentant amb les X-remotes i ja he aconseguit alguna cosa.
Ara ja puc engegar una sessió de cònsola des de CTRL-F1 (mode texte) i amb
un
        startx -- :1
engego les X i només s'executa l'script ~/.xsession de l'usuari que ha
engegat la sessió.
Aquest script només engega un gnome-terminal.
Des d'aquest gnome-terminal puc executar un altre script que executa uns
quants comandaments
        xhost +IP
I llavors, des d'un altre PC, puc redirigir les finestres (o tot un
gnome-session) cap a aquest PC que només té corrent el gnome-terminal.
Amb això puc tenir un PC petit que tinguit tot un entorn gràfic.

Quan tot això ho tingui més depurat, provaré de fer el mateix (vnc,
x-remotex, etcètera) a través del ssh.

I si també me'n surto, ja faré proves des de fora la xarxa local, per
exemple, des de casa.

POTSER US preguntareu perquè engego el gnome-terminal des de l'script
~/.xsession ?
Perquè no en sé més.
Jo volia engegar un gestor de finestres; per exemple, el twm.
He vist que el DEBIAN en qüestió no té instal·lat el twm (ja sé que el puc
instal·lar), però sí que té el kwin (gestor de finestres de KDE, segons diu
el paquet).
Val... farem servir aquest, he pensat.
He intentat que l'script engegui el kwin (exec kwin), però només obtinc la
pantalla X grisa i no puc (o no sé) com engegar un terminal des de la
pantalla grisa.

Si l'script ~/.xsession conté un exec gnome-terminal i funciona, perquè no
funciona un exec kwin ?

D'ALTRA BANDA :
Si des de la instal·lació nova de trinca d'un s.o. DEBIAN feta sobre una
màquina petita, vull instal·lar el mínim, per poder executar un servidor X,
què recomaneu ?
Jo sempre he dit a l'instal·lador de Debian que munti un ENTORN D'ESCRIPTORI
... i au... a funcionar.

APA
Gràcies per endavanat a tots

Respondre per correu electrònic a