Instal·lar un paquet que no està en cap repositori.

Pel que entenc... que segur que no ho he entès bé, si jo mateix
em_baixo_un_paquet_tipus_deb el millor seria instal·lar-lo amb el aptitude ?

El fet de fer-ho amb aptitude, ja generaria tota la informació per
des-instal·lar-lo quan calgui ?

Per cert, fent-ho així (aptitude), apareixeria en algun lloc d'un front-end
com el Synaptics ?

I sembla molt encertada la idea d'afegir un repositori en alguna carpeta del
propi PC o de la xarxa local i afegir-la com a repositori deb file://
Entenc que d'aquesta manera podria anar guardant paquets baixats de la xarxa
(o d'on sigui) en aquesta carpeta, i així tot el tema dpkg apt aptitude i
qualsevol front-end funcionaria de forma totalment transparent.

Ara mateix he baixa un paquet .deb (un antivirus avast)
Li he fet un dpgk -i
No m'ha agradat (no porta cap programa resident)
I he fet un dpgk -P nom_paquet

I sembla que ho ha netejat tot !!??

Gràcies de nou !!!

Josep Molero i Puig