Hola,

 Jo trobo que dir que es vol montar un cluster és una cosa molt genèrica.

 Un cluster pot ser per a fer computació o també per mantenir una base de
dades o per fer un servei més disponible...

 Un cluster, al meu entendre, vindria a ser un conjunt d'ordinadors donant
un mateix servei: computació distribuïda? ^^

 Així doncs, abarcaria projectes com Linux Virtual Server (per tenir
disponibilitat de servei: n màquines fan el mateix, si cau una no passa
res)[http://www.linuxvirtualserver.org/], o un Chrod (per distribuir les
dades en n màquines i que semblin 1)[http://pdos.csail.mit.edu/chord/] o
també projectes com SETI (computació per a trobar vida extra-terrestre)[
http://setiathome.berkeley.edu/].

 També podríem considerar un cluster els ordinadors connectats al a-mule o
bittorrent, no? (o potser ja estic sobrepassant el límit?)

 Jo vaig voler provar l'openMosix, però com dius, es podria afirmar que està
abandonat (tant sols suporta el kernel 2.4 i la versió 2.6 està en beta des
del Gener del 2006).

 En fi, tant sols ha estat un mail per indicar que hi ha molts camins per
triar i que com t'han dit, és millor que agafis un objectiu fixe: "tenir una
base de dades en un cluster", "tenir una web amb redundància"... que no pas
dir "faig un cluster".

 Per animar-te, jo vaig provar el Linux Virtual Server i en un mes ho fas
segur... (bé, en molt menys i tot ^^U)

PS: Al igual que en Leopold, jo també tinc curiositat per saber en quina
espècie de cicle s'explica computació distribuïda :?

--
           Marc
             マルク

Respondre per correu electrònic a