Al 10/05/10 15:26, En/na Hector Oron ha escrit:
Hola,

[...]
1) Que estigui al fstab no vol dir que estigui muntat.
Si, però a l'estar al fstab sempre que arrencava l'ordinador i el disc
dur extern no estava endollat, em donava un error tocanassos...
Ah, això és perquè devies tenir-ho configurat per tal que el muntés
automàticament.
2) Si volia un fsck en carregar el sistema doncs cal que li facis,
altrament no el muntarà.
Quan el disc dur estava al fstab no tenia problemes per muntar-lo...
Mmm.. quina era la partició que et donava problemes, la de windows?
Entenc que el problema es degut a que al /etc/fstab hi ha un /dev/sdb1
que no existeix fins que fiques el disc dins de l'USB.

Exacte

Al engegar el sistema, intenta passar el fsck als dispositius llistats
al /etc/fstab, però dona un error per que el /dev/sdb1 no existeix. Es
tracta d'un error de configuració del usuari inofensiu (fins al
moment).

Si, és inofensiu i te'l saltaves amb un control+D (si no, l'arranc del SO volia fer un fsck cada cop :-) ). Per a mi no és problema, però altres usuaris de nivell (encara més) elemental que jo de l'ordinador, no els puc demanar que sàpiguen que l'error de la pantalla negra es ponteja amb un control+D, etc... Per això vaig fer cas al Disk Manager i li vaig deixar eliminar les particions en desús.

I consti que sospito que per eliminar, el Disk manager va fer:

- treure les línies del fstab (ok per ara)
- dir-li al SO, d'alguna manera que desconec, que quan es torni a trobar amb aquest dispositiu, passi d'ell olímpicament (no el munti, vaja, que és el que feia antigament, abans de la "gestió" del Disk Manager.

Has mirat el tema dels UUID? Ara es poden identificar els
dispositius del fstab amb identificadors unics (UUID).

Al meu fstab no es funciona via UUID, n'he passat una còpia al missatge anterior de resposta a l'Orestes. Però jurtaRIA (ENCARA QUE NO HO ASSEGURO), QUE AQUEST NO ÉS EL PROBLEMA, PERQUÈ EL so NO TE CAP INTENCIÓ DE MUNTAR-ME EL DISPOSITIU DETECTAT AL al dmesg (disculpa les majúscules).

3) No entenc què vols dir amb això de que "el vas treure" amb un programa
de gestionar particions. Vols dir que vas esborrar la partició? era això
el que volies fer?
El Disk Manager (gestor de particions gràfic), em deia, quan tenia el
disc dur extern desendollat, que hi havia 2 particions sense usar
(corresponents al disc dur extern, que tenia una partició ext2 o ext3 i
una altra de windows), i em recomanava eliminar-les... El dioa que ho
vaig fer, ja vaig ser incapaç de què l'ordinador me les muntés en
endollar el disc dur extern, as usual.
" i em recomanava eliminar-les" Wow!! I vas eliminar les particions?
Goodbye data!
Teoricament podries recuperar aquestes dades si tornes a fer les
particions com estaven i *no* dones format als discs (mkfs).

No no no... Ell parla d'eliminar-les en clau interna. Les particions continuen estant. I les dades també. Fa un rato hi treballava amb l'altre ordinador (el portàtil).

Sincerament, et recomanaria que miressis el manual on s'explica com
muntar i desmuntar discos. Amb mount i umount hi tindràs prou, des de
una terminal.

Si, això ho he mirat algun cop :-) Crec que soc capaç de muntar algo, amb una mica de paciència i consultes al man mount. Però sempre busco que les coses funcionin a un nivell no tant baix, perquè quan els munto una debian als amics no puc pretendre que ells facin coses d'aquestes... per això sempre busco eines com el Disk Manager...

Amb KDE, GNOME i altres, t'ho munta automàticament al escriptori i
mitjançant el botó dret del ratolí ho pots _desmuntar_ que mai
_eliminar_.

Si, això és lo habitual (quan l'actuaalització de la testing no et fa alguna trastada).

De tota manera intenta enviar la sortida de
$ fdisk -l /dev/sde (a lo millor necesites sudo o ser administrador de
sistema, no estic segur).

Tinc el sudo, però també ho puc fer com a root ;-)  :

j...@riells:~$ sudo ls -l /dev/sd*
[sudo] password for joan:
brw-rw---- 1 root floppy 8,  0  8 mai 09:34 /dev/sda
brw-rw---- 1 root floppy 8, 16  8 mai 09:34 /dev/sdb
brw-rw---- 1 root floppy 8, 32  8 mai 09:34 /dev/sdc
brw-rw---- 1 root floppy 8, 48  8 mai 09:34 /dev/sdd
brw-rw---- 1 root floppy 8, 64 10 mai 16:09 /dev/sde

Gràcies per la paciència,

Joan

Salutacions,

--

Joan Cervan i Andreu
http://personal.calbasi.net

"El meu paper no és transformar el món ni l'home sinó, potser, el de ser útil, des
del meu lloc, als pocs valors sense els quals un món no val la pena viure'l"
A. Camus

i pels que teniu fe:
"Déu no és la Veritat, la Veritat és Déu"
Gandhi