Hola Xavi

> 1- com es fa per afegir applets a la barra de l'escriptori? (no al
> fallback
> !!)

No sé si ho entés bé. Jo ara afegeixo applets a la barra d'escriptori amb
la combinació ALT + clic_botó_dret_ratolí. Abans només calia fer clic amb
el botó dret del ratolí per obrir el menú contextual, però amb Gnome-Shell
cal combinar-ho amb la tecla ALT.

> 2- hi ha alguna manera de configurar la visualització de les aplicacion en
> forma de llista i no en forma d'icones?

Jo he configurat Gnome-Shell perquè sigui idéntic a l'escriptori del
gnome2 , amb llista d'aplicacions, i em funciona a tota velocitat.

1) quan surts de l'usuari li demanes que torni a entrar però amb gnome
clàssic, i ja tindràs l'escriptori tradicional

2) per configurar coses addicionals de Gnome t'instal.les el paquet
"gnome-tweak-tool". Si a aquest paquet actives l'opció que vols que
l'escriptori sigui manegat pel navegador de fitxers, ja podràs tenir
icones i fitxers a l'escriptori.

Bona sort,

    Alex