+ Leopold Palomo-Avellaneda:

> Jo m.he adonat que la millor manera es fer una perticio d.uns
> 40G per l.arrel, una pel swap i la resta home.

Jo encara diria més, root i swap i a córrer... Per exemple, en els
portàtils que tinc acostumo a deixar el particionat per defecte perquè
tenen discos SSD i no són gaire grans. Abans els xifrava amb LUKS i
per això havia de tenir el /boot a banda com apuntava en Daniel, però
amb l'ecryptfs ja no em fa falta.

> I si el lvm esuna meravella i el faig servir pels servidors,
> pero no se si per un escriptori val la pena.

Totalment d'acord però amb un matís: si és una estació de treball
crítica (amb RAID, diversos usuaris, etc.), aleshores potser cal
replantejar-s'ho.

> La pregunta que t.hauries de fer es quantes vegades has tocat i pq les
> particions.

Justament!

L'escriptori de casa el tinc amb LVM i /boot a banda perquè està en
RAID1 i perquè l'utilitzo d'estació de treball on sovint tinc diverses
màquines virtuals corrent en volums lògics. M'agrada LVM perquè
t'estalvia els maldecaps de les particions i et permet molta
flexibilitat (per exemple, el fet de poder tenir snapshots dels volums
lògics), però encara que me'l posi a les meves estacions de treball,
no el posaria mai a ningú que no li calgui.

Resumint, tret que hi hagi algun requisit especial, crec que el
partionat per defecte és suficient. Per mi és més important tenir
backups periòdics que un bon particionat.

Salut!

--
Alex Muntada <al...@alexm.org>
http://alexm.org/