On Thu, Oct 10, 2013 at 09:16:46PM +0200, a...@probeta.net wrote:

> 1) A les noves debian testing que he instal.lat des de fa unes
> setmanes, quan insereixo una memòria usb o disc dur usb, els monta
> sense permisos d'escriptura.

Diu alguna cosa rellevant el dmesg?

> us ha passat amb més gent? sabeu quins fitxers de configuració haig
> de tocar per canviar els usuaris i permisos amb que es monten els
> emmagatzemament usb a la carpeta /media ?
>
> 2) Quan creo un usuari normal (des de Gnome), i aquest usuari
> insereix una memòria usb encriptada, li demana la contrasenya però
> un cop introduïda diu que l'usuari no té permisos per muntar el
> volum o obrir la carpeta.

Tens FUSE instal·lat?

> sabeu si és que cal afegir a l'usuari en un grup determinat?

El meu usuari pertany als següents grups (te'ls anomeno tal com es
veuen des de la utilitat de gestió d'usuaris de Gnome):
- Accés automàtic a dispositius d'emmagatzematge externs
- Munta sistemes de fitxers d'espai d'usuari (FUSE)

N'hi ha més, però t'he passat els més rellevants.
No recordo haver-los posat manualment, però aquest ordinador ve de
Lenny o abans, així que vés a saber.

En tot cas, amb un ordinador que vaig instal·lar fa un mes (també
testing i Gnome) i amb un Raspberry (també testing) no tinc els
problmes que descrius.

> pdta: el panell de configuració de Gnome 3.8 s'ha simplificat tant
> que a la gestió d'usuaris ja no deixa ni escollir els grups, o
> potser estic mig adormit i no trobo l'opció

Un cop creat l'usuari, pots anar al botó "Gestiona els grups" i allà
associar usuaris a grups.

Sort,
--
Adrià García-Alzórriz
ad...@fsfe.org

Conscience is a mother-in-law whose visit never ends.
                -- H. L. Mencken