2014-10-17, 10:54 (+0200); Ricard Pradell escriu:
> Però darrerament, les aplicacions basades en Gnome (com Evince o gedit),
> amb la seva nova interfície minimalista que no entraré a valorar, no
> s'embolcallen amb la finestra de Fluxbox, fet que m'impedeix de
> redimensionar la finestra.

Les versions més recents de Gnome i GTK utilitzen decoracions "client-side",
que vol dir que a partir d'ara la decoració de les finestres és
responsabilitat de cada programa, i no del gestor de finestres com fins ara.
Això té conseqüències ... d'entrada a nivell estètic (inconsistència entre
programes) i pràctic (si un programa es penja, no pots minimitzar ni moure
la finestra).

Aquí hi ha una discussió sobre el tema:
http://lwn.net/Articles/536865/

Com dius la decoració per defecte no encaixa gaire bé amb altres escriptoris
que no siguin Gnome.  A mi em passa que no té contrast i no es veu on
comença ni on acaba la finestra.  Per redimensionar la finestra has
d'arrossegar les cantonades inferiors de la finestra, que encara que sembla
que no hi ha marc o és molt prim, en realitat es pot arrossegar.

També pots buscar programes alternatius.  Com a substitut del Gedit, tens
l'Emacs o el Vim.  L'escriptori Mate té un lector PDF que és un fork d'una
versió anterior de l'Evince, es diu Atril.  Ara que ho penso, Mate també té
un fork del Gedit que es diu Pluma.

Salut.