On Mon, Nov 03, 2014 at 09:41:59AM +0100, Mònica Ramírez Arceda wrote:
> Hola!
>
> M'he de comprar un portàtil i tinc molt poc temps per investigar. Així
> que us escric per si em podeu donar un cop de mà.

He trobat aquest article on parlen una mica del tema i esmenten algun
dels models suggerits [1].

En tot cas, Mònica, tal com vas dir, t'agraïria que compartíssis una
breu experiència sobre el que trïis, ja que jo també estic en aquest
procés i em serviria.

D'altra banda, un comentari sobre un Thinkpad actual que també uso (ho
sento, no recordo el model i ara no el tinc davant):
- Funciona perfecte amb una distribució molt coneguda derivada de
  Debian (no és meu i no se'm permet instal·lar-li Debian -no es pot
  tenir tot-, així que no puc assegurar si funcionaria bé).
- El touchpad (que he vist en diversos Thinkpad últimament) s'ha de
  pressionar bastant i baixa tota la peça; potser és acostumar-s'hi,
  però no m'agrada.
- El «Ctrl» i alguna tecla més estan canviades de lloc. Uso un teclat
  extern, però no sé si m'hi arribaria a acostumar.
- Bateria: unes 4 hores d'autonomia.

Comento tot això perquè detalls com la disposició del teclat i el
mecanisme del trackpad que crec que s'haurien de tenir en compte si
necessites mobilitat.

Salutacions,

[1]
http://www.xataka.com/portatiles/linux-en-un-portatil-lo-que-debes-saber-y-modelos-recomendados