A mi no se'm fa pesat un debat tant interessant.
Haig de puntualitzar que jo veig GNU com un sistema operatiu i Linux com
un component de sistema operatiu, és a dir, una part del SO.

Firefox OS està desenvolupat conjuntament per Mozilla i
Telefónica/Movistar. Mozilla no és exactament una comunitat oberta com
ho és Debian.

Tant des del punt de vista funcional com des del punt de vista de la
llibertat tecnològica, valoro molt que un sistema operatiu sigui GNU.
Firefox OS i Android s'assemblean en què utilitzen Linux com a nucli, en
què els components propis són de llicència lliure, i en què estan
orientats a què l'usuari utilitzi miniaplicacions però no la
infraestructura del programari a l'aparell.

Perquè hi ha tantes traves en què hom pugui administrar el programari
amb un sistema de paquets com APT o RPM? Perquè l'usuari ha de
sacrificar tant amb una tauleta i no utilitzar LibreOffice, formatar un
«pendrive» o tenir varis comptes d'usuari amb escriptori?

Els 7 primers punts del següent article també queden fora amb aquesta
mena de sistemes operatius tancats per l'usuari, que no són GNU:
http://bitacola.gilug.org/articles/214

Per mi un model a seguir és el de Maemo, malauradament defenestrat per
Nokia amb Microsoft:
http://bitacola.gilug.org/articles/222

__________
masked enough at lists.debian.org archives.

El 03/12/15 a les 10:27, Joan Cervan ha escrit:

> El Mon, 30 Nov 2015 13:22:47 +0100
> Narcis Garcia <debianli...@actiu.net> va escriure:

> Ja sé que soc pesat, però Firefox OS també te kernel de linux, i, fins
> a on sé, és un projecte de software lliure en tots els sentits.

> No coneixia Replicant, però no veig què fa més lliure Replicant que
> Firefox OS. De fet, el model Replicant, al meu entendre, és "pitjor"
> que el de Firefox OS, perquè està basant en un projecte que no està
> guiat pels principis del software lliure, Andreid, que només usa el
> soft lliure de forma instrumental. En canvi Firefox OS és un projecte
> [...]

Respondre per correu electrònic a