Hola,
no sé com t'haurà quedat el sistema després d'actualitzar-ne part a sid, si
tens la partició de home separada potser el millor és reinstal·lar el
sistema, tot i que si segueix funcionant també pots seguir les
recomanacions de posar stretch al sources.list

per si et vols endinsar en el fantàstic món de l'apt...
per instal·lar paquets que no estan a estable pots configurar varis
repositoris a l'apt i configurar-lo perquè els paquets d'estable tinguin
més "pes" que la resta, pots trobar informació si poses "apt pinning" al
cercador
el pes es configura al preferences de l'apt, per exemple jo poso un fitxer
a /etc/apt/preferences.d/1_stable.pref amb:

Package: *
Pin: release a=stable
Pin-Priority: 900

(crec que cal fer apt-get update perquè ho tingui en compte)
per defecte t'instal·larà tot de stable si no li dius el contrari. Quan
vulguis instal·lar alguna cosa de testing li poses "-t testing" a l'apt:

$ apt-get install -t testing amule

però has de vigilar que t'actualitza quan ho fas, perquè pots liarla
bastant.. si no saps que és el que actualitza, si són més de 3 o 4 paquets
millor no fer-ho

pots veure d'on tens instal·lat un paquet o d'on te l'instal·larà amb
apt-cache policy:

$ apt-cache policy ruby
ruby:
  Instaŀlat: 1:2.1.5+deb8u1
  Candidat:  1:2.1.5+deb8u1
  Taula de versió:
     1:2.2.4 0
        500 http://http.debian.net/debian/ stretch/main amd64 Packages
 *** 1:2.1.5+deb8u1 0
        900 http://http.debian.net/debian/ jessie/main amd64 Packages
        100 /var/lib/dpkg/status

els tres * diuen que hi ha instal·lat el ruby de jessie (stable) i es veu
que te un pes de 900, mentre el de stretch només de 500, per tant no
s'actualitzarà sol

tens informació al wiki https://wiki.debian.org/AptPreferences i al manual
https://debian-handbook.info/browse/stable/sect.apt-get.html#sect.apt.priorities

salut!