El Tue, Nov 29, 2016 at 07:55:33PM +0100, Ernest Adrogué deia:
> 2016-11-29, 18:45 (+0100); Xavi Drudis Ferran escriu:
>
> Una altra opció és fer els accents amb la tecla Compose.  No he provat
> mai, però és semblant a utilitzar una tecla morta, excepte que has
> d'apretar una tecla més:  Compose + accent + lletra.

Jo ho havia provat i no m'acostumava, és tot molt lògic però massa lent.
En canvi per a símbols que faig servir poc, el compose em funciona.

> La manera de fer-ho és crear una "variant".  Per exemple:

Sí, sí...

> i llavors en el fitxer .xsessionrc escrius
>
> if [ -r "${HOME}/.config/xkb/config" ]; then
>     xkbcomp -I"${HOME}/.config/xkb/" \
>           "${HOME}/.config/xkb/config" "${DISPLAY}"
> fi

Gràcies ho faré així per no tenir problemes amb les actualitzacions.

> Ara bé, els programes poden decidir ignorar la tecla modificadora si
> consideren que no té sentit.  Per exemple, amb aquesta configuració,
> veig que l'evince fa Page_Up si apreto AltGr+Up en canvi el Firefox no,
> només fa Up.

Ah!. Era això. Només ho estava provant amb el Firefox :(
Moltes gràcies.

Respondre per correu electrònic a