Com tu dius, millor no actualitzar firmwares i BIOS si tot et va bé. Si
falla el procés d'actualització et quedes sense equip.

> 1.- El fet que aquesta eina contingui fitxers BAT, EXE, ... significa
> que únicament ho han de fer la gent que té Windows com a sistema
> operatiu en aquest equip?

Malgrat del fitxer que descarregues apareix un o dos fitxers .bin que
contenen el nou firmware, el programa que l'actualitza és per Windows.

No cal que t'instal.lis Windows. Pots arrencar amb un LiveCD de Windows:
el que anomenen WinPE.

> 2.- En cas negatiu, això d'unetbootin, funciona amb Linux? Hi ha alguna
> eina similar per obtenir un USB amb FreeDOS?

Unetbootin i d'altres eines el que fan és posar-te una ISO d'un CD o DVD
a un USB, de tal manera que pots arrencar amb el USB  com arrencaries
amb el CD.

Sí que pots crear un USB amb FreeDOS. El mateix Unetbootin et deixa
escollir FreeDOS com a imatge, el descarrega i l'instal.la a l'USB
d'arrencada.

Però els programes que dius que t'actualitzen el firmware son per
Windows, no per DOS.

> 3.- Relacionat amb el punt 2, m'he de buscar un ordinador Win per fer el
> procés de generar un USB auto-arrencable com ho han ells a la guia [4]?
> A la feina en tinc però ara és curiositat. Hi hauria alguna diferència
> si uses una eina Linux per fer un USB auto-arrencable?

No. Pots generar-lo amb Linux. Cap problema.

Respondre per correu electrònic a