Hola Narcis,

> A mi em convé poder configurar un portàtil de manera que,
> endolli on endolli, de forma predeterminada la imatge externa
> sigui un mirall de la imatge de pantalla integrada al portàtil.

Jo prefereixo que apagui la pantalla del portàtil quan connecto
el monitor extern, però pel fet que t'interessa és el mateix.
El més interessant és que el GNOME recorda aquesta configuració
(suposo que identifica la pantalla amb el seu EDID).

> Algú sap on està establert aquest comportament predeterminat,
> per a poder-lo canviar?

- Ves a «All Settings» des del menú de dalt a la dreta.
- Obre «Displays»
- Tria'n un qualsevol
- Tria «Mirror»

Salut,