Hola Alex i companyia,

A l'escola tinc un servidor que bàsicament allotja els homes dels usuaris
(, en el seu moment el vaig muntar sobre MBR, RAID1 + LVM amb discs de 2 TB
i una Stretch.
Com que ens estem quedant sense espai, hi ha algun profe que acumula
materials del cretàcic, he decidit firar uns discs de 6 TB i la meva
qüestió inicial, anava més de cara a l'esquema de particions recomanat,
precaucions "clonant" la partició EFI i assegurar l'arrencada des de
qualsevol disc, etc ...

Penso que això de l'EFI ha vingut per quedar-se i tinc la lleugera sospita
que l'opció d'arrencada CSM anirà desapareixen dels equips nous, així
doncs, la idea és incorporar-ho amb l'ànim d'estalviar-me problemes futurs.
De fet, fa molts anys que em preparo distribucions en viu i en usb, basades
en Debian per facilitar-me les instal·lacions puntuals, als equips de
l'escola i les darreres setmanes he migrat de extlinux a grub amb arrencada
UEFI perquè m'estava trobant que tots els equipets de baix cost ( Tipus
Beelink AP34 Pro) que tinc previst emprar a partir d'ara, em venien amb
bios uefi sense el mòdul de compatibilitat.

Missatge de Alex Muntada <al...@debian.org> del dia dc., 6 de febr. 2019 a
les 23:13:

Respondre per correu electrònic a