On Wed, 25 Mar 2020 at 08:59, Enric <en...@musaik.net> wrote:

> [...]
> connectat.
>
> He provat el alsamixer, el pavucontrol i el volum del lxde i no he trobat
> que tingui res amb mute.
> De fet, el pavucontrol quan surt el volum del micro, en altres màquines
> veus les ratlletes que es mouen a mesura que parles, i pots clicar a mute i
> es paren. Però en el meu cas, no surten ni les ratlletes.
> Primer he pensat que era un problema de hardware i que el micro intern no
> funcionava, però quan he vist que connectant els cascos amb micro tampoc no
> gravava, crec que tinc en algun lloc la captura a 0.

Em trobo amb la mateixa situació també Debian 10.3 però amb un Elitebook
830 G6 (amb nucli 5.5.11). He trobat d'altres usuaris (Ubuntu, però) en la
mateixa situació...
Amb el nucli 5.4.0-0.bpo.4-amd64 del mateix Debuan passa el mateix.

Algunes proves que potser pots fer:

$ lspci |grep audio
00:1f.3 Multimedia audio controller: Intel Corporation Cannon Point-LP High
Definition Audio Controller (rev 11)

$ sudo lspci -v -s 00:1f.3
00:1f.3 Multimedia audio controller: Intel Corporation Cannon Point-LP High
Definition Audio Controller (rev 11)
Subsystem: Hewlett-Packard Company Cannon Point-LP High Definition Audio
Controller
Flags: bus master, fast devsel, latency 64, IRQ 130
Memory at 4022108000 (64-bit, non-prefetchable) [size=16K]
Memory at 4022000000 (64-bit, non-prefetchable) [size=1M]
Capabilities: [50] Power Management version 3
Capabilities: [80] Vendor Specific Information: Len=14 <?>
Capabilities: [60] MSI: Enable+ Count=1/1 Maskable- 64bit+
Kernel driver in use: snd_hda_intel
Kernel modules: snd_hda_intel, snd_soc_skl

Així que el controlador és snd_hda_intel.

Una crida al programa alsa-info (paquet alsa-utils) també aporta moltíssima
informació.
(en el meu cas he trobat que la targeta en realitat és una Realtek ALC215.

Llàstima que amb això del confinament no pugui mirar-ho en el thinkpad X220
perquè el tinc a la feina...

SALUT!
Josep

> Em podeu ajudar?