Bon dia tot el dia,

Tinc un problema amb un ordinador portàtil, un model molt guay que no
permet l'arrencada des de cap altre dispositiu que no sigui la unitat
interna. Ja en el seu dia per a instal·lar Debian va caldre desmuntar
l'ordinador i formatejar mitjançant un altre ordinador.
GRUB tampoc no detecta memòries USB, així que tampoc no es pot fer el
salt des de GRUB.

Després d'actualitzar de Debian 9 a Debian 10, l'escriptori no obre i la
única possibilitat és entrar en «rescue mode» des del GRUB, fins a una
línia de comandes monousuari.
Jo l'estava ajudant per SSH i VNC, però ara no arriba a connectar a xarxa.

El cas és que aquest ordinador està en mans d'una persona que no està
preparada per a desmuntar i tal, i a més a més té Debian amb el teclat
predeterminat a un idioma i alfabet que no té res a veure amb el nostre.
Això implica que no pot teclejar les instruccions que jo li doni per
telèfon, que haurien de ser en alfabet anglès~llatí.

Sense poder arrencar des d'una memòria USB (per a fer chroot), només em
queda la possibilitat de fer alguna cosa amb la línia de comandes del
GRUB (que tecleja en anglès) per a què a Debian li arribi que cal fer
servir una distribució de teclat anglesa.

Algú sap com aconseguir això?
(un paràmetre d'arrencada, ...)

Gràcies.

--

Narcis Garcia

I'm using this dedicated address because personal addresses aren't