Hola!
jo aquestes consoles només les faig servir quan em deixa de funcionar
l'entorn gràfic, potser podeu fer servir eines que evitin de fer-les servir
per exemple, en el cas del Jordi que deia "estic utilitzant ipdeny per
afegir regles a ufw  i son uns quant milers de línies i triga força estona,
per això ho executo des de tty1"
pots fer servir screen, des de l'entorn gràfic, si no vols tenir-hi una
consola permanentment corrent:
screen -
(executes la comanda ipdeny que triga molt)
control + A + D
tanques terminal, i quan vols tornar a la consola on tens l'ipdeny
executant-se:
screen -r

salut!
Lluís