El 15/6/23 a les 18:05, Ernest Adrogué ha escrit:
2023-06-15, 10:29 (+0200); Jordi escriu:
Ja fa un temps vaig voler configurar postfix i alguna altra cosa i no
me'n vaig sortir, el que tinc ara son aplicacions que envien
notificacions o redirigeixo la sortida a mail o a mutt segons si vull
local o remotament.

Vols dir que amb el mail envies correu a adreces locals i amb el mutt a
adreces d'internet?

Suposo que no es referia en ordre respectiu.

Amb això, segons les configuracions de les aplicacions si fico que
enviïn el correu per exemple a jomat...@correumeu.cat simplement no
envien res.

Mai he aconseguit configurar correctament postfix perquè enviï el
correu al mateix ordinador, la mateixa xarxa o internet segons les
meves necessitats. Tampoc vull deixar un servidor de smtp accessible
des d'internet.

No és recomanable utilitzar postfix per enviar correu a internet.  El
més pràctic és utilitzar el postfix (o un altre MTA) per enviar correu
localment al mateix ordinador, i si els usuaris volen enviar correu a
internet que utilitzin un client de correu (com el mutt) que permeti
enviar correu a través d'un servidor de correu remot (com Gmail).

Postfix, igual com EXIM i Sendmail, és un «agent de transport de correu» (MTA) i, com a tal, està ben orientat a l'admissió i transmissió de cartes via SMTP, és a dir amb Internet. Com que està pensat per als serveis massius i ben exposats als elements, convé configurar-lo adequadament, i val la pena si es tracten múltiples comptes i que són utilitzables des d'Internet.

Però m'ha sembla que en Jordi tracta aquests enviaments de correu-e només per a notificacions molt personalitzades.

Llavors, per llegir el correu jo el que tinc és un servidor IMAP local
(dovecot) i d'aquesta manera puc utilitzar qualsevol client de correu
que em vingui de gust.  Les bústies locals estan sincronitzades amb les
bústies remotes allotjades al meu proveïdor de correu mitjançant un
programa que es diu offlineimap.

Dovecot, igual com el Courier-IMAP, és principalment un «agent d'entrega de correu» (MDA) i, com a tal, està ben orientat a dipositar i processar cartes a bústies, i fer les bústies mitjançant comptes POP i/o IMAP. També pot fer d'intermediari d'altres MDA, tal com el Postfix pot fer d'intermediari d'altres MTA.

D'aquesta manera està tot integrat.  Tant el correu local com el
d'internet va a parar a les mateixes bústies, i puc treballar
indistintament amb les bústies locals com amb les remotes (per exemple,
amb webmail) ja que totes tenen el mateix correu.

M.Thunderbird, K-9 Mail, Roundcube i Mutt són «agents d'usuari de correu» (MUA) que, com a tals, estan orientats a utilitzar els serveis de MTA i MDA per a enviar, llegir i organitzar cartes de correu electrònic. Són la interfície aparent del concepte de correu electrònic.

Val la pena esmentar la comanda «mail» del sistema operatiu GNU, que està pensada per a enviar instantàniament un correu a través del MTA que ja tinguis funcionant al mateix host, o el «swaks» que fa el mateix amb el servei SMTP que li indiquis. i també val la pena esmentar plataformes web com NextCloud o Citadel, que inclouen MUA entre moltes coses.

Per a fer solament notificacions, jo faig servir sovint el «mail» o el «swaks», un o altre en funció de si l'ordinador té o no té funcionant un MTA propi.
--

Narcis Garcia

I'm using this dedicated address because personal addresses aren't masked enough at this mail public archive. Public archive administrator should fix this against automated addresses collectors.

Respondre per correu electrònic a