Nu er jeg ved at være træt af (k)ubuntu. Der er bare for mange bugs og
for hyppige distributionsopdateringer. Så nu er jeg gået i gang med at
lægge debian ind på min eee. Jeg valgte testing pga. drivere.

Det går fint, bortset fra at jeg kan ikke få min touchpad til at
fungere ordentligt hvilket skyldes at den ikke læser synaptics
driveren endsige konfigurationen heraf.

1. Det skyldes tilsyneladende at squeeze ikke har nogen xorg.conf som
jeg kan konfigurere, og squeeze gider tilsyneladende heller ikke læse
nogen som helst xorg.conf. Jeg har kørt:

Xorg -configure

og får at vide at nu bruges /root/xorg.conf.new

??? Men det ændrer som forventet ikke noget at jeg ændrer i den fil,
og der er stadig ingen /etc/xorg.conf som systemet vil læse.

2. Jeg har prøvet at konfigurere i:
/etc/hal/fdi/policy/preferences.fdi

Det har virket fint på ubuntu. Men her har det tilsyneladende ingen
effekt.

3. Jeg har læst at man skulle konfigurere i:
/etc/default

Men hvordan???

Og nu er jeg gået lidt i stå, efter at have fået et utal af
tilsyneladende ikke-brugbare råd på nettet.

Så mit spørgsmål er: Hvordan angriber jeg det her helt overordnet? 1,
2 eller 3? Eller 4? Og hvorfor er det at jeg ikke kan finde et sted at
konfigurere X til at køre synaptics?

Flemming