Quoting Flemming Bjerke (2022-11-05 09:52:39)
> Under opsætning af min nye mailserver op ud fra linuxbabe.com, stødte
> jeg på et lidt pudsigt problem. Der er ikke nogen bruger og gruppe mail
> på min nye debian 11 vps. På min nuværende mailserver har jeg følgende
> linieri /etc/passw og /etc/group. :
>
> mail:x:8:8:mail:/var/mail:/usr/sbin/nologin
>
> mail:x:8:dovecot
>
> Netop disse linier mangler på min nye vps. Det lader til at være en fejl.
>
> ls -l /var/
>
> giver bl.a.:
>
> drwxrwsr-x  2 root     8 4096 Aug 25  2021 mail

> [...]

Prøv (f.eks. med mmdebstrap, det er hurtigst) at danne et frisk system
med samme pakker som i dit nuværende system, og se hvordan det er opsat.

Hvis dit VPS' grundopsætning ikke er opsat på samme måde, så rapportér
det som en fejl hos dem - og så har du måske en del af forklaringen på at
det var så billigt ;-)

 - Jonas

--
 * Jonas Smedegaard - idealist & Internet-arkitekt
 * Tlf.: +45 40843136  Website: http://dr.jones.dk/

 [x] quote me freely  [ ] ask before reusing  [ ] keep private