Paul van der Vlis schreef op za 12-03-2011 om 17:51 [+0100]:

> Interessante informatie.

> Er is natuurlijk meer voor nodig om een 32-bits flashplayer te laten
> draaien op een 64-bits OS. Dat zou een richting kunnen zijn om op te
> gaan voor jouw situatie, want blijkbaar gaat dat goed.
>
> Ik heb zo een tijdje gedraaid onder Debian Lenny, dat ging toen niet zo
> heel goed. Ik was blij toen er weer een 64-bits plugin was.

> Je moet eerst het contrib-repository toevoegen. Dan zie je
> flashplugin-nonfree.
>
> Van "flashplayer-mozilla" heb ik nog nooit gehoord en ik vind het ook
> nergens terug.

> [...]

Excuses voor de vertraging, ik was afgelopen weekend bij mijn
schoonouders.

Ik heb nu contrib toegevoegd in /etc/apt/sources.list binnen live-cd
omgeving. En warempel, er is inderdaad nu flashplayer-nonfree zichtbaar
in synaptics (naast flashplayer-mozilla). Met deze aangevinkt is het
flash-probleem helaas niet verdwenen. Aangezien flashplayer-mozilla
gebruik maakt van lib32, heb ik deze vervolgens aangevinkt (en
flashplayer-nonfree uitgevinkt, uiteraard). Nu ging het installeren wel
goed, geen melding van niet-installeerbare nspluginwrapper. Ook hier
blijft het flash-probleem helaas hetzelfde, zo is er bijvoorbeeld zowel
in nu.nl als in nos.nl na 5 seconden afspelen van een video een browser
freeze. Zucht... Ik word een beetje moedeloos van. Een alternatief om
32bits Debian te gebruiken zal waarschijnlijk ook niet werken aangezien
32bits live-cd het flash-probleem niet doet verdwijnen als sneeuw voor
de zon.

Kennelijk is er nog iets wat in Ubuntu wel werkt en het in Debian
ontbreekt. Maar wat? Misschien moet ik maar gewoon bij Ubuntu houden...

Hartelijke groeten,
Frank Voncken

Antwoord per e-mail aan