Hallo,

lk heb geprobeerd Debian Jessie voor PowerPC op een iBook G4 te installeren. Het installatieproces verliep probleemloos. Bij het booten krijg ik twee keer een foutmelding, en aan het eind een zwart scherm, dan even een cursor, en dan de melding (een OpenFirmware scherm?) dat er iets is misgegaan en ik moet uitloggen en opnieuw opstarten.

De twee rode FAILED meldingen zijn beide: /failed to start load kernel module/, maar die vliegen zo snel voorbij dat ik niet precies weet wat er aan de hand is. Ik heb wel onder die meldingen zien staan dat ik /systemctl status systemd-modules-load.service/ moet bekijken. Dat is met veel moeite gelukt, want alt (option) F2 werkte maar af en toe. Met nano gekeken. Er staan twee regels in, die blijkbaar verwijzen naar niet meer bestaande modules. Maar het leek ook onbelangrijk: https://bugs.debian.org/cgi-bin/bugreport.cgi?bug=784636. Ik heb beide regels verwijderd, maar dat hielp ook niet.

Iemand een idee? Ik ben een absolute beginner in Debian, wel wat *buntu-ervaring, Xubuntu is mijn dagelijkse systeem.

Bij voorbaat dank!

Mark

Antwoord per e-mail aan