On Tue, 04 Apr 2023 06:24:50 +0200
Cecil Westerhof <ce...@decebal.nl> wrote:

> Dan moet ik daar dus naar kijken. :-)
> Neem aan dat dit niet 'lekt' zoals cloud en Google?

Ik heb een nextcloud server voor mezelf in een DMZ staan en die kan ik
alleen via wireguard bereiken, geen 443/tcp open dus. En de firewall
laat alleen NL-zone ip-adressen toe. Op die manier werkt het in NL
overal en met 4G overal ter wereld want waar je ook zit, je komt altijd
met een NL ip binnen. Wireguard werkt als een beer, ook op Android en
is simpel te configgen.

Je hebt allerlei NC clients voor allerlei apparaten en ik gebruik op de
Debian stations een cli sync tool:

apt install nextcloud-desktop-cmd

Vooral handig met meerdere pc's en meerdere telefoons. Altijd dezelfde
files, adressen en agenda. Agenda en adressen werkt onder Linux met
Thunderbird, je moet alleen oppassen met TB, die zet velden nog wel
eens op een andere plek dan je zou verwachten. Er zullen vast nog wel
andere clients zijn.

--
richard lucassen
http://contact.xaq.nl/