On Sat, Jan 27, 2024 at 06:07:28PM +0100, Geert Stappers wrote:

> Lees verder

Voor een nieuwe poging.
[1]

> Vastwel

Waar het mis is gegaan is mijn inziens minder belangrijk dan hoe het
goed te krijgen.

Advies om het in **meerdere stappen** goed te krijgen. (in 1 keer goed
halen we al niet meer  :-)

Eerste stap:
 * sudo rm -rf /etc/letsencrypt   # ja, dat is erg lomp  [0]
 * sudo mkdir /etc/letsencrypt
 * sudo chmod a+rwx /etc/letsencrypt

Tweede stap:
 * Laat certbot zijn ding doen

Derde stap:
 * Kijk in /etc/letsencrypt naar wie bestandseigenaar is.
   (vermoedelijk "certbot")
 * Kijk ook naar file-permissies

Vierde stap:
 * Ga met chmod aan de slag in /etc/letsencrypt,
   verwijder de te ruime permissies

Vijfde stap:
 * Voorkom dat het op andere systemen nodig is.

> Tot zo

Tussen de letsencrypt acties is het verstandig om voldoende "wachttijd" te
hebben.  Denk in weken, zeker langer dan in dagen.

Groeten
Geert Stappers

[0] Overweeg om vooraf een kopie van /etc/letsencrypt te maken
[1] De
vind ik nog steeds een halve waarheid.
En eigenlijk een hele leugen.

--