On 2/20/06, François Boisson <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
Le Mon, 20 Feb 2006 18:42:15 +0100
"Jerome Heymonet" <[EMAIL PROTECTED]> a écrit:

> Bonsoir la liste,
> Je me permet de poser une petite question concernant fricoder ( je ve viens
> d'installer)

[il vaut mieux ouvrir un fil ]

man at

       The  superuser  may  use  these  commands  in  any  case.   For
other users, permission to use at is determined by the
files /etc/at.allow and /etc/at.deny.

       If the file /etc/at.allow exists, only usernames mentioned in it
are allowed to use at.

       If /etc/at.allow does not exist, /etc/at.deny is checked, every
username not mentioned in it is then allowed to use at.

En clair, rm /etc/at.allow et vérification de /etc/at.deny devrait
marcher.

/etc/at.allow n'existe pas  et dans /etc/at.deny
alias
backup
bin
daemon
ftp
games
gnats
guest
irc
lp
mail
man
nobody
operator
proxy
qmaild
qmaill
qmailp
qmailq
qmailr
qmails
sync
sys
www-data

Mon nom d'utilisateur est jerome et il n'est pas dans le /etc/at.deny. par contre d'apres la page de man je peut créer le fichier at.allow et y mettre juste les utilisateurs autorisé?

  If the file /etc/at.allow exists, only usernames mentioned in it
are allowed to use at.

François Boisson