witam serdecznie
dawno nie pisałem na ta liste i nie wiem dlaczego tak ona "podupadła", ale to
jeden z problemów.
Używam swojego Debiana w postaci testing od nie pamiętam kiedy juz szczerze i
jestem z niego całkiem zadowolony, jednakże jedna rzecz mnie martwi.
Zainstalowałem sobie na lapcioku u siebie Ubuntu 8.0.coś_tam i doznałem
szoku. Róznica między "domyślnym" Ubuntu i Debianem jest ogromna.
Zastanawiające jest to że obydwie dystrybucje mają podobną architekturę i
korzystają z podobnych narzędzi, co prowadzi do pytania: Dlaczego Debian
wygląda tak sobie ( oczywiście po konfiguracji odpowiedniej jako Desktop
wygląda i działa świetnie) w ustawieniach domyślnych, a Ubuntu, no powiem
bardzo brutalnie jest po prostu poza ligą.
Nie chodzi mi tutaj o usawienie ikonek i innych pierdól ale rzeczy takich jak
ustwienie drukarek( np w ubuntu zajmuje to dosłownie kilka sekund natomiast w
Debianie mało palpitacji serca nie dostałem jak miałem drukarke sieciowo
skonfigurowac, tj taką wpinaną w router) i takich małych rzeczy jest setki co
powoduje moim zdaniem małą popularność wśród nowych użytkowników linuxa.
Sam używam jako desktop i mam oczywiście kilka skrzynek z Debianem robiących
najróżniejsze rzeczy, i nie zamieniłbym jej na nic innego jednakże myśle że
rozwój tej dystrybucji pozostawia wiele do zyczenia. Zaraz ktoś powie że co
jakiś czas wystawiana jest jakaś nowa wersja jednakże zmiany w niej zawarte
nie koniecznie powodują takie "uuuu ale to liga działa".
 Czy developerzy debiana już jakoś dali sobie spokój z tą dystrybucją i jako
desktop jest już "nie koniecznie będzie rozwijany tak szybko jak inne
dystrybucje"  , czy tez "od dzisiaj Debian na servery tylko".
Co o tym myslicie Panowie i ewentualne Panie.
Nie wiem może się czepiam,ale...
--
Regards Pawel Krzywicki
Debian GNU/Linux User: Pawel"at"Wartan"dot"org