W dniu 27 lipca 2009 22:22 użytkownik Aleksander Kurczyk
<pin...@gmail.com>napisał:

> Witam
> Na wstępie zaznaczam że wiem jaka jest tematyka tej listy, ale na forach
> tematycznych nikt nie umiał odpowiedzieć na moje pytania, więc postanowiłem
> napisać tutaj. Kilka osób zapisanych do tej listy znało odpowiedzi na
> podobne dręczące mnie pytania. Po kilkukrotnym przeczytaniu drugiego modułu
> z CCNA4, nie mogę zrozumieć jednej rzeczy. Czy technologie takie jak ATM,
> Frame Relay oraz X.25, służą do transmisji rozmów telefonicznych, czy tylko
> danych??? Jak ma się do tego komutacja pakietów??? Rozmowy telefoniczne są
> [...]
Proponuje zebys przeczytał kilkakrotnie poprzednie moduły poniewaz cięzko
wytlumaczyc bedzie cos tak podstawowego za pomocą słów ktorych
prawdopodobnie nie bedziesz w stanie zrozumiec.

Jesli ktos z listy jest w stanie to zapraszam, najprosciej jak potrafie :

Q: Czy technologie takie jak ATM, Frame Relay oraz X.25, służą do transmisji
rozmów telefonicznych, czy tylko danych???
A: danych (co nie zmienia faktu ze rozmowy telefoniczne to dane)

Q: Jak ma się do tego komutacja pakietów???
A: do czego ?

Q: Rozmowy telefoniczne są enkapsułkowane w pakietach IP???
A: "rozmowa telefoniczna" to bardzo nieprecyzyjne pojecie . jesli chodzi o
najczestszy (jeszcze) przypadek to  transmisja glosowa odbywa sie za pomoca
sieci ramkowanej . dalej czesto w sieciach core'owych  dalej (za centralą, z
powodow ekonomicznych) transmisja ramkowana zamieniana jest na tcp/ip
(potocznie na voipa) lecz rownie dobrze moze byc transmitowana siecia
ramkowaną (np E1) dalej do innych central tel.

Q: Pakiety nie są enkapsułkowane w ramkach???
A: dobrym przykladem jest neostrada gdzie enkapsulacja wyglada nastepujaco
kiedy otworzysz np wp.pl :

Serwer www.wp.pl (tcp ip over eth) -> XXXXX TCP/IP XXXX jakas siec providera
-> twoj router brzegowy tp (zamiana tcp ip over eth na tcp ip over ATM ) ->
twoja centrala/dslam/czy cokolwiek zamiana tcp ip over atm na ppp over tcpip
over adsl -> twoj router domowy zamiana pppoipoa na tcpip over ethernet .

Fixme ;)

pozdr.

--
Wojciech Ziniewicz