2011/3/17 "Paweł Lalewicz || i-pawe...@tlen.pl ||" <i-pawe...@tlen.pl>

> Mam te same doświadczenia z xfs. Raz miałem pad ale to w powodu uszkodzenia
> głowicy dysku.
> Dlaczego mam xfs na dysku przeznaczonym starsze backupy ponieważ resztę
> dysków i partycji też mam na xfs.
> Serwer stoi w środowisku produkcyjnym pięćdziesiąt kilka hostów, niestety
> na razie o zakupie macierzy mogę pomarzyć. Do macierzy programowych nie mam
> zaufania.
>
> Dlaczego też wybrałem xfs a nie ext3. Sytuacja następująca mamy 5 dysków
> 1-2TB odłączam zasilanie od serwera ile czasu trwa podniesienie systemu na
> [...]
problemów ktorych nigdy nie mialem z EXT3/4 . Wiem ze troche roznia sie
wydajnoscia jesli chodzi i obsluge duzej ilosci bardzo małych plików vs.
dużych plików, ale są inne spoby zeby radzic sobie z bottleneckami IO pod
ext3 (np. slice'y LVM po 2gb pod woluminem 10tb) . Dodatkowo EXT mnie
jeszcze nigdy nie zawiodl , szczegolnie jesli chodzi o odtwarzanie poprzez
FSCK.

Dla przykladu mialem kiedys na reiserze przestój 2dniowy (sic!) w dzialaniu
serwera ponieważ reiser stwierdzil nagle (bez zadnej przyczyny i awarii -
prosty reboot ) przy maintenance'owym reboocie ,ze trzeba koniecznie
przefsckować dysk. Okazało sie ze trwało to wlasnie prawie 48h . Na
szczescie w tym przypadku do lost+found wrzucilo mi kilka plików (z kilku
milionów lacznie) . Inne opcje z ktorymi mialem do czynienia to np.
- reiserfsck po padzie prądu przerzuca całą zawartosc filesystemu do
lost+found z pliczkami o nazwach 1 ,2,3,4 itd
- xfs stwierdza pewnego dnia przy reboocie maintenance'owym ,ze partycja
ktora chce zamontowac nie jest partycją XFS

Z extem w wersji 3 z tego co pamietam  minus byl taki ze czas montowania
duzego woluminu i jego format jest troszke dluzszy (co mnie osobiscie akurat
nie zniechęca ale wiem ze sa fascynaci "szybkiego bootowania" ) no i obsluga
duzych plikow z tego co pamiętam troche kuleje (chociaz sie z tym nie
spotkalem) .

Druga rzecz ktora jeszcze przyszla mi do glowy jesli chodzi o minusy exta to
zdarzalo mi sie ze ubywalo automagicznie miejsca na dysku - tzn du -hs /
pokazywal zupelnie co innego niz df -h . Nie wiem do konca czym jest to
spowodowane, ale zdarza mi sie to raz na pol roku na maszynie do zbierania
logów w sieci ,ktora na vmstacie ma praktycznie 20-40 iowait (tzn. dosc
mocno pisze na dysk )

pozdr.

--
Wojciech Ziniewicz