On Fri, Nov 15, 2002 at 03:37:52PM +0100, Fredrik Persson wrote:

> Jag känner inte till de program du nämner närmare, men jag vet att det finns
> ett program som heter mplayer (inte i debian ännu, men förhoppningsvis på
> väg). Mplayer är väldigt, väldigt bra på att spela upp video och har ett
> systerprogram som heter mencode som jag rekommenderar att du tar en titt på.

kika pa: http://www.mplayerhq.hu/

Mplayer finns inte i debian pga. att det inneholl icke-GPL OpenDivX-kod.
Detta ar nu borttaget, sa jag ser inte varfor binara paket inte kan
laggas i huvud-arkivet. Christian Marillat har iofs. ett eget apt-arkiv med
mplayer byggt optimerat for olika arkitekturer, titta pa:
http://marillat.free.fr/ sa slipper du kompilera sjalv om du tycker det
verkar laskigt...

P.S. Nan som kan forklara varfor svenska tecken inte funkar i vim? jag
har LANG="sv_SE.ISO-8859-1" och om man oppnar en fil med svenska tecken
sa syns de i vim, men de gar inte att skriva...

| Max Koszela                      max.koszela.4377 (at) student.uu.se |
| Uppsala, Sweden                                         UIN:31203338 |
| PGP fingerprint = 870F B188 949F 38CC 7FBF  181C 7F21 5FFB 62E1 9D03 |
| GnuPG-key at http://home.student.uu.se/p/prko4377/public-key.gnupg   |