Så nu har jag testat både med att disabla IPv6 och att köra med noapic, får samma problem med packet losses som tidigare

Dock så märkte jag nu att Etch använder sig av 8139cp drivaren för nätverkskortet medans Lenny klagar på att realtek nätverks devicen inte är kompatibatibelt med 8139cp utan laddar 8139too drivaren istället.

Så det känns som detta är med stor sannolikt är orsak till problemet. Frågan är ju varför Lenny tycker det är inkompatibelt och etch inte gör det. Går det att forcera in 8139cp istället för 8139too ?? För uppenbarligen så funkar ju 8139cp med mitt nätverk.

Mvh

Mikael