beror lite på syftet. om du bara vill ha roligt är det nog så att du
måste prova några olika för att känna dej fram till det som passar dej
bäst. om du vill öka ditt värde på arbetsmarknaden tycker jag du kan
snegla på tiobe-rankingen här:

http://www.tiobe.com/index.php/content/paperinfo/tpci/index.html

där får du en indikation om vad som är hett för tillfället.

annars håller jag med andra martin om att du kan välja projekt innan
du väljer språk. om du vill skriva en webapp kan du komma undan med
bara php och javascript, medan om du vill skriva en desktopapp kanske
du vill välja ett språk som har gnome bindings tex

mina 50 cent
martin

--
"A Catholic is more capable of evil than anyone"
Graham Greene