On 31 Oct 2015 22:51 +0100, from j...@lillahusetiskogen.se:
> Jag startade om men det hjälpte inte. Det här kan naturligtvis vara
> något special som personen som skapade img-filen tyckte var en bra idé
> och inget som har med Debian att göra.

Den enkla lösningen kan ju iochförsig vara att ställa in DHCP-servern
att dela ut en statisk IP-adress till just den klienten. Då får du en
statisk adress, men tilldelas via DHCP, och kommer runt problemet.

Dessutom slipper du hålla på med DNS-servrar, gateways och annat
manuellt. :-)

--
Michael Kjörling • https://michael.kjorling.se • mich...@kjorling.se
                 “People who think they know everything really annoy

Till