On June 10, 2021 12:42:26 PM GMT+02:00, Andreas Ronnquist
<mailingli...@gusnan.se> wrote:
>Inget beslut är taget ännu. Jag ville bara informera att OFTC har dom
>flesta av Debians övriga IRC-kanaler (och även en #debian.se), och
>argumentera för att det kan vara bra att ha alla kanaler samlade på
>samma server.
>
>Dessutom handlar det inte om att flytta någonting - Det handlar om en
>länk på svenska delen av Debian-webben, det är inga IRC-kanaler som
>kommer att stängas ner, utan det handlar _bara_ om vad som länkas från
>Debianwebben.

Jag tänkte inte på vart Debian har sina kanaler, men om det är på OFTC, känns
det som ett bra val att ha även de svenska kanalerna där också.

Det är ju inte så att det svenska Linux-gemenskapen är överbefolkad, så det
vore ju bra om man kan undvika att sprida ut de stackare som försöker hålla
ihop.

>Om du tolkar punkterna som att jag har attityd, så kan jag meddela att det
>inte var det som var meningen.

Vad bra! Det finns två scenarios för när man avslutar en mening med "...", när
man är sarkastisk eller irriterad.

Jag har en vän sedan 20 år tillbaka som nästan alltid avslutar sina meningar
med tre eller fyra punkter, och även fast jag känner honom väl, blir jag
väldigt osäker på om han är irriterad eller inte. :)

--
Hund

Till